• Witamy
  • O nas
  • Władze fundacji
  • Działalność
  • Statut
  • Regulamin
  • Archiwum

Statut Fundacji Pomocy Lekarzom Seniorom


Rozdział I - Postanowienia ogólne


§1

1. "Fundacja Pomocy Lekarzom Seniorom " zwana dalej "Fundacją" ustanowiona przez Okręgową Izbę Lekarską w Gdańsku zwaną dalej "Fundatorem" aktem notarialnym sporządzonym w Kancelarii Notarialnej Małgorzaty Kuźmickiej w Gdyni (Rep. A/1756/1996) z dnia 30.05.1996 r. prowadzi działalność na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz.U. Nr 21,. poz. 97 z późn. zm.) oraz niniejszego statutu.

2. Fundacja posiada osobowość prawną.

§2

1. Siedzibą Fundacji jest Gdańsk.

2. Fundacja działa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

3. Dla właściwego realizowania celów statutowych Fundacja może prowadzić działal-ność poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.


§3

Fundacja może ustanowić odznaki i medale honorowe i przyznawać je, wraz z innymi na-grodami i wyróżnieniami, osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla celów obranych przez Fundację lub dla samej Fundacji.


Rozdział II - Cele i zasady działania Fundacji


§4

Celem Fundacji jest opieka społeczna i pomoc materialna lekarzom seniorom, tj. emerytom oraz rencistom nie wykonującym zawodu, będących członkami Okręgowej Izby Lekarskiej w Gdańsku.

§5

Fundacja realizuje swoje cele poprzez:

1. udzielanie osobom wymienionym w §4 wsparcia finansowego w formie m. innymi: zapomóg bezzwrotnych i zwrotnych, dopłat do kosztów leczenia, pobytu w sanato-rium lub w domach stałej opieki – PKD 85.31.B

2. udzielanie wsparcia finansowego dla wszelkich innych inicjatyw służących rozwo-jowi opieki społecznej dla osób wymienionych w §4 w tym dofinansowywanie kosz-tów materialnej egzystencji (np. czynsze, opłaty eksploatacyjne związane z używa-niem lokali) – PKD 85.32.C

§6

Majątek Fundacji stanowi fundusz założycielski w wysokości 1000 zł zwany dalej fundu-szem przekazany przez Fundatorów oraz dochody uzyskane przez Fundację w toku jej działalności.

§7

Dochody Fundacji pochodzą w szczególności:

a. darowizn, spadków, zapisów i subwencji,
b. zbiórek i kwest publicznych na cele statutowe,
c. dochodów z majątku ruchomego i nieruchomego.

§8

W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia Zarząd składa oświadczenie o przyję-ciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza, i to tylko wówczas, gdy w chwili składania tego oświadczenia jest oczywiste, że stan czynny spadku przewyższa długi spadkowe.

§8a

1. Cały dochód Fundacji przeznaczany jest na działalność statutową Fundacji.

2. Fundacja nie może udzielać pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli.

3. Fundacja nie może przekazywać majątku na rzecz członków organów lub pracowni-ków oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych wa-runkach.

4. Fundacja nie może wykorzystywać majątku na rzecz członków organów lub pracow-ników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu Fundacji.

5. Fundacja nie może dokonywać zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie jej organów lub pracownicy oraz od ich osób bliskich.


Rozdział III - Organy Fundacji


§9

Organami Fundacji są:

1. Rada

2. Zarząd.

§10

RADA

1. Rada składa się z 5 osób.

2. Członków Rady powołuje Fundator.

3. Kadencja Rady trwa 3 lata.

4. W skład pierwszej Rady wchodzą:

a. Izabela Tymińska
b. Irena Kunde
c. Barbara Gregorek
d. Barbara Sulestrowska
e. Jadwiga Kędzior.

5. W skład Rady mogą zostać powołane wyłącznie osoby, które nie były skazane pra-womocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej.

6. Członkowie Rady nie mogą być jednocześnie członkami Zarządu ani pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnie-nia.

7. Członkowie Rady mogą otrzymywać z tytułu pełnienia swoich funkcji zwrot uzasad-nionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż określone w art. 8 pkt 8 ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (Dz. U. Nr 26, poz. 306 z późn. zm.).

§11

1. Rada sprawuje kontrolę i nadzór nad działalnością Zarządu Fundacji oraz podejmuje decyzje w sprawach określonych w Statucie.

2. Rada może żądać wyjaśnień oraz udostępnienia wszelkich dokumentów dotyczących działalności Fundacji.

§12

1. Rada wybiera ze swojego grona Przewodniczącego Rady.

2. Rada pracuje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż dwa razy do roku.

3. Posiedzenia Rady zwołuje jej Przewodniczący z własnej inicjatywy lub na żądanie co najmniej dwóch członków Rady.

4. Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej poło-wy aktualnej liczby członków organu, jeżeli statut nie stanowi inaczej.

5. Posiedzenia Rady zwołuje się za pomocą listów poleconych wysłanych przynajmniej na dwa tygodnie przed terminem posiedzenia.

6. W zaproszeniu należy oznaczyć dzień, godzinę i miejsce posiedzenia oraz szczegó-łowy porządek obrad.

7. Jeżeli wszyscy członkowie Rady są obecni na posiedzeniu, może ono powziąć uchwały bez formalnego zwołania, jeżeli nikt z obecnych nie wniesie sprzeciwu ani co do odbycia posiedzenia ani co do postawienia poszczególnych spraw na porządku obrad.

§13

ZARZĄD

1. Zarząd składa się z trzech do sześciu osób.

2. Członków Zarządu powołuje Rada.

3. Fundator lub jego przedstawiciel może zostać członkiem Zarządu.

§14

1. Zarząd wybiera ze swego grona Prezesa.

2. Członkowie Zarządu mogą otrzymywać z tytułu pełnienia swych obowiązków wy-nagrodzenie.

3. Wynagrodzenie członków Zarządu określa Rada Fundatorów.

§15

1. Do Zarządu należy podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach nie zastrzeżo-nych do wyłącznej kompetencji Rady.

2. Do wyłącznej kompetencji Zarządu należy:

a. reprezentowanie Fundacji na zewnątrz,
b. uchwalanie rocznych programów działania Fundacji,
c. sprawowania zarządu majątkiem Fundacji,
d. przyjmowanie subwencji, darowizn, spadków i zapisów,
e. podejmowanie decyzji co do przeznaczenia i wysokości środków finansowych na wspieranie konkretnych poczynań lub na udzielenie subwencji,
f. zatrudnienie pracowników Fundacji oraz ustalanie ich wynagrodzenia i nagrody.

§16

1. Kadencja Zarządu trwa cztery lata, z tym, że pierwsza kadencja rozpoczyna się z dniem rejestracji Fundacji.

2. Członek Zarządu może być odwołany, w każdej chwili z ważnych powodów. Do odwołania członka Zarządu przed upływem kadencji potrzebna jest uchwała Rady podjęta większością dwóch trzecich głosów oddanych.

3. W razie odwołania, ustąpienia lub śmierci członka Zarządu w czasie kadencji, skład Zarządu jest uzupełniany w drodze powołania przez Radę fundatorów.

§17
Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy aktualnej liczby członków organu.
§18

Do pierwszego Zarządu są powołani:

1. Jadwiga Brodnica

2. Teresa Pilarska

3. Bolesław Buczyński

4. Barbara Swarzyńska

§19

Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji wymagane jest współdziałanie Prezesa i innego członka Zarządu.


Rozdział V - Zmiana Statutu


§20

Decyzje w przedmiocie zmiany statutu podejmuje Rada w drodze uchwały, zwykłą więk-szością głosów podjętej w obecności przynajmniej dwóch trzecich członków Rady.


Rozdział VI - Postanowienia końcowe


§21

Dla efektywnego realizowania swoich celów Fundacja może połączyć się z inną fundacją.

§22

Decyzję w przedmiocie połączenia podejmuje Rada w drodze jednomyślnej uchwały pod-jętej w obecności co najmniej połowy członków Rady.

§23

1. Fundacja ulega likwidacji w razie wyczerpania się jej środków finansowych i mająt-ku.

2. Decyzję w przedmiocie likwidacji Fundacji podejmuje Rada w drodze jednomyślnej uchwały podjętej w obecności co najmniej połowy członków Rady.

§24

Majątek pozostały po likwidacji Fundacji przekazuje się, z zastrzeżeniem art. 5 ust. 4 ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach, instytucjom, których działalność jest zbież-na z celami fundacji, wskazanym w tym celu przez Radę Fundatorów.

§25

Statut wchodzi w życie z dniem zarejestrowania Fundacji przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy.

Fundacja Pomocy
Lekarzom Seniorom

ul. Śniadeckich 33,
80-204 Gdańsk

tel. 58 524 32 00 | fax: 58 524 32 01
www.lekarzomseniorom.pl

e-mail:
pomoc@lekarzomseniorom.pl

KRS nr 0000069804

Bank Zachodni WBK
73 1090 1102 0000 0000 1001 3748

Przekaż wsparcie

Program do rozliczania PIT 2014 online - e-pity 2014

Darmowy Program PIT

Ulotka FPLS

Copyright © Fundacja Pomocy Lekarzom Seniorom 2011 | Wszystkie prawa zastrzeżone.